Ogłoszenie o planowanej do realizacji operacji własnej nr 5/2021
Lokalna Grupa Działania „Partnerstwo na Jurze”
Działająca na terenie gmin: Alwernia, Babice, Chrzanów, Libiąż, Trzebinia
informuje o planowanej realizacji operacji własnej w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie
na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich.
I. Instytucja planująca realizację operacji własnej: Lokalna Grupa Działania „Partnerstwo na Jurze”.
II. Operacja własna będzie realizowana z zakresu: 4.6 Rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej w tym wyposażenie podmiotów działających w sferze kultury
Zakres tematyczny wynikający z LSR to:
Cel Ogólny: Stworzenie warunków do poprawy jakości życia mieszkańców obszarów wiejskich z wykorzystaniem potencjału przyrodniczego, kulturowego, społecznego, gospodarczego oraz organizacyjnego dla zrównoważonego rozwoju regionu.
Cel szczegółowy: Kształtowanie oferty oraz warunków dla spędzania czasu wolnego mieszkańców oraz rozwój potencjału turystycznego i rekreacyjnego obszaru objętego LSR.
dla przedsięwzięcia : 1.2 Tworzenie i rozwój oferty turystycznej, wykorzystującej zasoby obszaru LSR a) obiekty infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej
w ramach wskaźnika produktu: Liczba nowych lub wspartych obiektów infrastruktury turystycznej
i rekreacyjnej
III. Opis operacji.
IV. Zadania w ramach operacji:.
V. Wysokość środków przeznaczonych na realizację operacji: 12 500,00 euro/50 000,00 zł.
Forma wsparcia – refundacja
VI. Kryteria wyboru operacji wraz ze wskazaniem minimalnej liczby punktów, której uzyskanie jest warunkiem wyboru operacji.
Lokalne kryteria wyboru operacji dla operacji własnych LGD:
L.p. |
Kryterium oceny |
Przedsięwzięcie 1.2 i 3.1 Przedsięwzięcie 1.2 Tworzenie i rozwój oferty turystycznej, wykorzystującej zasoby obszaru LSR a) obiekty infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej b) produkty turystyczne Przedsięwzięcie 3.1 Innowacyjne działania edukacyjne, w zakresie proekologicznych rozwiązań, promujące ochronę środowiska i przeciwdziałanie zmianom klimatu |
Punkty |
||
1 |
Beneficjent zdeklarował zapotrzebowanie na niższy procent dofinansowania |
0 pkt albo 5 pkt
0 pkt – beneficjent wskazał we wniosku podstawowy poziom dofinansowania z PROW określony w rozdziale IV LSR dla rodzaju beneficjenta i typu projektu
5 pkt – beneficjent wskazał we wniosku niższy o 5 lub więcej procent poziom dofinansowania z PROW określony w rozdziale IV LSR dla rodzaju beneficjenta i typu projektu
0 pkt otrzyma projekt, który zakłada dofinansowanie maksymalnie: 90,01-95,00% 5 pkt otrzyma projekt, który zakłada dofinansowanie maksymalnie 90% (lub niższe) |
2 |
Innowacyjność |
0 pkt albo 10 pkt 0 pkt – projekt nie jest innowacyjny 10 pkt – projekt jest innowacyjny w skali gminy, na terenie której jest planowany do realizacji Innowacyjność to wprowadzenie czegoś nowego, niespotykanego na obszarze objętym LSR. Spełnienie kryterium innowacyjności dla projektu badane jest na obszarze jednej gminy w której siedzibę ma wnioskodawca, poprzez analizę rynku podobnych działań. |
3 |
Realizacja projektów wpływających na wybrane, kluczowe obszary interwencji LSR |
0 pkt albo 10 pkt
0 pkt – nie realizuje projektów wpływających na obszary interwencji (ze wskazanych w LSR)
10 pkt – projekt wpływa na obszary interwencji: rozwój turystyki na obszarze objętym LSR i zostało to w sposób szczegółowo uzasadnione |
4 |
Koszty projektu są adekwatne do zakładanych działań |
0 pkt albo 5 pkt
0 pkt – koszty projektu nie są adekwatne do założonych działań lub nie mają związku z realizowaną operacją
5 pkt – założone koszty są adekwatne i racjonalne do zakładanych działań oraz zostały szczegółowo uzasadnione |
5 |
Promocja LGD i marki Chrzanolandia |
0 pkt albo 4 pkt
0 pkt – beneficjent nie deklaruje, że będzie promował LGD i markę Chrzanolandia na tablicy informacyjnej
4 pkt – projekt będzie promował LGD oraz markę Chrzanolandia zgodnie z poniższym wzorem i został on dołączony do wniosku. Dla projektów inwestycyjnych: beneficjent założył w projekcie (kosztorys) zakup tablicy informacyjnej PCV o rozmiarach 50cm x 40cm oraz zaplanował montaż jej w centralnym/widocznym miejscu związanym z realizacją projektu oraz zapisał w projekcie lokalizację miejsca dla projektów nie inwestycyjnych: beneficjent uwzględnił we wszystkich materiałach informacyjnych i promocyjnych umieszczenie logo LGD oraz logo marki „Chrzanolandia”. Wzór tablicy: |
6 |
SUMA |
34 pkt |
7 |
Wymagane minimum punktowe |
19 pkt |