Skip to content
Menu
Ogłoszenie o planowanej do realizacji operacji własnej nr 5/2021

Ogłoszenie o planowanej do realizacji operacji własnej nr 5/2021

Lokalna Grupa Działania „Partnerstwo na Jurze”

Działająca na terenie gmin: Alwernia, Babice, Chrzanów, Libiąż, Trzebinia

 informuje o planowanej realizacji operacji własnej w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie
na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich.

 

I. Instytucja planująca realizację operacji własnej: Lokalna Grupa Działania „Partnerstwo na Jurze”.

II. Operacja własna będzie realizowana z zakresu: 4.6 Rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej w tym wyposażenie podmiotów działających w sferze kultury

Zakres tematyczny wynikający z LSR to:

Cel Ogólny: Stworzenie warunków do poprawy jakości życia mieszkańców obszarów wiejskich z wykorzystaniem potencjału przyrodniczego, kulturowego, społecznego, gospodarczego oraz organizacyjnego dla zrównoważonego rozwoju regionu.

Cel szczegółowy: Kształtowanie oferty oraz warunków dla spędzania czasu wolnego mieszkańców oraz rozwój potencjału turystycznego i rekreacyjnego obszaru objętego LSR.

dla przedsięwzięcia : 1.2 Tworzenie i rozwój oferty turystycznej, wykorzystującej zasoby obszaru LSR a) obiekty infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej

 w ramach wskaźnika produktu: Liczba nowych lub wspartych obiektów infrastruktury turystycznej
i rekreacyjnej

III. Opis operacji.

IV. Zadania w ramach operacji:.


V. Wysokość środków przeznaczonych na realizację operacji: 12 500,00 euro/50 000,00 zł.

Forma wsparcia – refundacja

VI. Kryteria wyboru operacji wraz ze wskazaniem minimalnej liczby punktów, której uzyskanie jest warunkiem wyboru operacji.

 Lokalne kryteria wyboru operacji dla operacji własnych LGD:

 

L.p.

Kryterium oceny

Przedsięwzięcie 1.2 i 3.1 

Przedsięwzięcie 1.2 Tworzenie i rozwój oferty turystycznej, wykorzystującej zasoby obszaru LSR

a) obiekty infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej

b) produkty turystyczne

Przedsięwzięcie 3.1 Innowacyjne działania edukacyjne, w zakresie proekologicznych rozwiązań, promujące

ochronę środowiska i przeciwdziałanie

zmianom klimatu

Punkty

1

Beneficjent zdeklarował zapotrzebowanie na niższy procent dofinansowania

0 pkt albo 5 pkt

 

0 pkt – beneficjent wskazał we wniosku podstawowy poziom dofinansowania z PROW określony w rozdziale IV LSR dla rodzaju beneficjenta i typu projektu

 

5 pkt – beneficjent wskazał we wniosku niższy o 5 lub więcej procent poziom dofinansowania z PROW określony w rozdziale IV LSR dla rodzaju beneficjenta i typu projektu

 

0 pkt otrzyma projekt, który zakłada dofinansowanie maksymalnie: 90,01-95,00%

5 pkt otrzyma projekt, który zakłada dofinansowanie maksymalnie 90% (lub niższe)

2

Innowacyjność

0 pkt albo 10 pkt

0 pkt – projekt nie jest innowacyjny

10 pkt – projekt jest innowacyjny w skali gminy, na terenie której jest planowany do realizacji

 Innowacyjność to wprowadzenie czegoś nowego, niespotykanego na obszarze objętym LSR.

Spełnienie kryterium innowacyjności dla projektu badane jest na obszarze jednej gminy w której siedzibę ma wnioskodawca, poprzez analizę rynku podobnych działań.

3

Realizacja projektów wpływających na wybrane, kluczowe obszary interwencji LSR

0 pkt  albo 10 pkt

 

0 pkt – nie realizuje projektów wpływających na obszary interwencji (ze wskazanych w LSR)

 

10 pkt – projekt wpływa na obszary interwencji: rozwój turystyki na obszarze objętym LSR i zostało to w sposób szczegółowo uzasadnione

4

Koszty projektu są adekwatne do zakładanych działań

0 pkt albo 5 pkt

 

0 pkt – koszty projektu nie są adekwatne do założonych działań lub nie mają związku z realizowaną operacją

 

5 pkt – założone koszty są adekwatne i racjonalne do zakładanych działań oraz zostały szczegółowo uzasadnione

5

Promocja LGD i marki Chrzanolandia

0 pkt albo 4 pkt

 

0 pkt – beneficjent nie deklaruje, że będzie promował LGD i markę Chrzanolandia na tablicy informacyjnej

 

4 pkt – projekt będzie promował LGD oraz markę Chrzanolandia zgodnie z poniższym wzorem i został on dołączony do wniosku.

Dla projektów inwestycyjnych:

beneficjent założył w projekcie (kosztorys) zakup tablicy informacyjnej PCV o rozmiarach 50cm x 40cm oraz zaplanował montaż jej w centralnym/widocznym miejscu związanym z realizacją projektu oraz zapisał w projekcie lokalizację miejsca

dla projektów nie inwestycyjnych:

beneficjent uwzględnił we wszystkich materiałach informacyjnych i promocyjnych umieszczenie logo LGD oraz logo marki „Chrzanolandia”.

Wzór tablicy:

6

SUMA

34 pkt

7

Wymagane minimum punktowe

19 pkt

 

 

Pozostałe z kategorii