Skip to content
Menu
O idei

CHRZANOLANDIA

 Opracowano na podstawie wywiadu przeprowadzonego przez Panią Alicję Molende z Gazety „Przełom” z Prezesem Zarządu Panem Jerzym Kasprzykiem.

 

CHRZANOLANDIA MARKĄ POWIATU

Lokalna Grupa Działania Partnerstwo na Jurze zarejestrowała w Urzędzie Patentowym RP nazwę Chrzanolandia jako znak towarowy w 2011 roku. Pod tym brandem promowane będą najciekawsze lokalne produkty turystyczne (rzeczy, obiekty, miejsca, atrakcje, usługi), najbardziej wartościowe wydarzenia kulturalne i sportowe organizowane w powiecie chrzanowskim.

– Jest akceptacja burmistrzów i starosty na kreowanie marki Chrzanolandia w celu wzmocnienia i wyróżnienia oferty płynącej z naszego powiatu. W dobie ogromnej konkurencji na rynku produktów turystycznych to konieczne. Przeróżnych wydarzeń w powiecie chrzanowskim jest mnóstwo. Obecnie jesteśmy na etapie typowania tych, które miałyby szansę zaistnieć wśród konsumentów nie tylko lokalnych i spełnić kryterium atrakcyjności i niepowtarzalności. Chrzanolandia ma być marką zbiorczą skupiając pod jedną nazwą największe atrakcje turystyczne gmin powiatu chrzanowskiego. LGD chce być koordynatorem działań mających na celu synergię przeróżnych atrakcji adresowanych do turystów. Jako stowarzyszenie chcemy się zająć marketingiem wewnętrznym i zewnętrznym w procesie tworzenia tej lokalnej marki – tłumaczy Jerzy Kasprzyk, Prezes Zarządu LGD.

Zarząd postanowił, że markę Chrzanolandia stanowić ma na początek zbiór najciekawszych już istniejących imprez. Rekomendacje uzyskały następujące wydarzenia lokalne: z Alwerni – Majówka u Bernardynów; z Babic – zlot czarownic, turniej rycerski i festiwal drewna; z Trzebini rajd rowerowy Młoszowa-Kraków, biesiada patriotyczna w Libiążu i nowo powstały Kiermasz produktów na rynku w Chrzanowie odbywający się przed świętami Bożonarodzeniowymi. Sztandarową i najważniejszą imprezą Chrzanolandii będzie Ziemniaczysko pod Lipowcem.

– Libiąż jest organizatorem wspaniałej imprezy pod nazwą Biesiada patriotyczna, cieszącej się uznaniem mieszkańców miasta i gminy. I choć jest to na razie wydarzenie sublokalne, można rozważyć poszerzanie jego zasięgu. Rozmawiamy też z samorządem Libiąża o wykorzystaniu tradycji górniczych w tej gminie. Chrzanowowi proponujemy organizowanie dwóch imprez na bazie tradycji świątecznych z wykorzystaniem potencjału kół gospodyń wiejskich i być może, z udziałem delegacji miast partnerskich – precyzuje pomysł – Jerzy Kasprzyk.

Markową imprezą stworzoną przez LGD i zorganizowaną po raz pierwszy w ubiegłym roku, stało się promujące naszą lokalną potrawę (ziemniaki po cabańsku) Ziemniaczysko pod Lipowcem. Lipowiecki zamek i skansen w Wygiełzowie, to najsilniejsze magnesy turystyczne ziemi chrzanowskiej, a Ziemniaczysko znacząco wzbogaca ich ofertę turystyczną. Teraz trzeba to wydarzenie tylko wzbogacić o nowe elementy, podobnie, jak wymienione wcześniej,  imprezy gminne.